Första dagen på föris !


Japp. Så då var vi där. Framme.  Nyss var det "börjar föris om ett halvår". Nu. "Vi började idag". För det är verkligen så. VI börjar tillsammans och det känns så himla bra och läskigt på samma gång.  Är det oförskämt att känna att det kommer bli njutigt att ta en paus och få umgås med andra barn en stund ? Att inte alltid ge  bort mig och min kropp hela dagen ? Och. Hallå. Jag fick prova jobba idag och jag som trodde att jag kanske var trasig fungerade utmärkt.  

Plockade fram pedagogrösten megasnabbt och charmade ungarna. Fick tusen klossar att bära och hattar utprovade. Fick se hur en stressad pedagog kändes att stå bredvid. Jag blev så stressad av det. Skära spagettin i små små bitar himla snabbt. Jag älskar att jag i den situationen kände mig så lugn.


Trappan var bäst. På hela utestunden. 




♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡

Avslutade dagen med härligt häng. Josefin och Bo ! 




(Alltså... Ikeas tvättlappar(?) på barnavdelningen är grym till allt)

Sconigt Hej !


| |
#1 - - Maria :

Vad skönt att du känner så med det där om att umgås med andras barn på jobbet. Nu är det ju smått kaos på mitt nya jobb och jag har ganska mycket ångest över jobbet, så jag tänker mest "varför passar jag andras barn istället för mitt eget?" och orken att vara pedagogisk istället för arg är borta. Funderar på att kasta lärarutbildningen i sjön och göra nåt helt annat, typ. Men vad liksom? Du verkar ju som klippt och skuren för förskolan, grattis till barnen som får hänga med dig om dagarna <3

Upp