Mamman flänger runt


Och barnet får vips bara följa med. Dagen började som sagt med kyrkis. Blev tyvärr inte så mycket fika *hulkgråt på insidan* för ungen sprang omkring överallt och var däremellan väldigt gnällig. När en trott att en börjat lära sig det här med att vara morsa.. läsa av täcken .. hahaha tecken va ? osv. Så händer det här tusen gånger om:

FY VAD JOBBIGT MED ALLT GNÄLL VAD VILL DU JAG FATTAR INTE JAG GÖR JU TUSENDE OLIKA SAKER SAMTIDIGT OCH ÄNDÅ ÄR DU INTE NÖJD AAAAAAAAH! !

- Jahaaaaaa har du feber Jamen jaaaaaa

- JAHAAAAAA fyra hörntänder kommer ut.. samtidigt jamenjahaaaa 

- Jahaaaaaa är du förkyld Jamen då fattar jag !!

!!!! !!!! !!! 

Samvetet som knivar en på insidan.

Och. Jag lyckas alltid röja som mest när det där jahaet uppstår. Typ när barnet badar i plastpool utomhus med kallvindar mot lillkroppen eller när jag är på stan en hel dag för att tömma lindexs lager på tre för två byxorna i storlek 86. Var inne på fyra olika lindexar. Var inne hos min pierceperson och bytte ut smycket då jag sist inte hade råd. Fikade bulle och handlat mat på affär.  Hemresan med tåget var konstant i rörelse. Alltså.  Jag och barnet. Underhöll mig svettig för barnets extremt svaga applåder med aligatordödarsnurren. Låg brygga i vagnen. Sjuttio gånger. Jag var prick den mamman som ba TITTA TRÄDET ETT JÄTTEHÖGT HUS DET SITTER NÅGON DÄR VAR ÄR LAMPAN VAR TYST VILL DU HA EN KRAM VATTEN ELLER SITTA SJÄLV PÅ EN SITS NEEEEEEEEJ TA PÅ DIG MÖSSAN TRYCK INTE PÅ DEN KNAPPEN VART ÄR LAMPAN....   ............ 

Så slut nu ?!

Febrrkräkan ångade från golvet. All pastasåsmat jag lirkar i ungeb med hjälp av nycklar tändstickor kortlekar och sladdar... ja prick den mamman är jag när en ätit krasst i över en vecka pga sjuk.

Så slut nu ?

Hejrå. 
| |
Upp