Nu börjar ungen sitt nya jobb



Min unge. Vår unge. Imorgon börjar det liv som så länge kommer vara vårt. Vi kommer lära oss att jonglera. För det känns nästan omöjligt att pussla ihop det... resten av föräldrabefolkningen gör det ju. Så nog kommer vi det också.  På något vis. 

Att lämna. NEJ så fel ord. Nu lämnar jag dig. Jag måste komma på något bättre ord. Mening. Nu är du här medan jag är där och sedan är vi tillsammans igen. 

- vi ska vara tillsammans på olika håll
- du är här och jag är där
- när jag jobbar är du här och leker sedan hämtar jag dig

Att lämna någon. Jag har lämnat Hjalmar hos min mor och far en gång.  En gång har vi sovit själva. En gång har Hjalmar haft barnvakt. 

Nu ska Hjalmar vara borta med någon annan än oss flera timmar. Shit. Det händer verkligen.  

Du är där

Medan jag är där

Och sedan

Ja då möts vi igen.
| |
Upp